MIAZGA 2024. Otwieramy II edycję

Projekt Miazga to wspólna inicjatywa umożliwiająca połączenie zespołów w składy koncertowe w celu realizacji wspólnego grania. Jest przedsięwzięciem partnerskim polegającym na współdziałaniu opartym na wzajemnym zaufaniu i zasadzie dobrowolności współpracy.

W roku 2023 udało się zorganizować 9 koncertów w ramach MIAZGA TOUR 2023. Zdobyliśmy trochę doświadczenia, pozyskaliśmy cenną wiedzę, dane statystyczne, z popełnionych błędów wyciągnęliśmy wnioski. Na tej podstawie przygotowaliśmy propozycję na rok 2024. Jeżeli nasza propozycja jest warta uwagi i gotowi jesteście działać na rzecz wspólnego grania, projekt MIAZGA może być świetnym dodatkiem do tras koncertowych jakie planujecie w 2024 roku.

Zgłoszenie

Nie przyjmujemy już zgłoszeń. Mamy już wydrukowaną reklamę, umówione kluby, koncerty. Na rok 2024 lista została zamknięta. Dziękujemy za zainteresowanie.

Nasza Propozycja 

  1. Po wpłynięciu zgłoszeń połączymy zespoły w Składy koncertowe (po 4 kapele) biorąc pod uwagę:
  • odległość do ok. 200 km pomiędzy miejscami pochodzenia uczestników abyście mogli dojechać i wrócić po koncercie bez ponoszenia kosztów hotelu
  • gatunki muzyczne jakie wykonują zespoły aby zachować jedno brzmienie na koncercie
  1. Wyznaczymy Lidera składu koncertowego, zaproponujemy miejscowości i terminy możliwych koncertów. 
  2. Poprowadzimy forum na Messenger w celu umożliwienia Wam kontaktu,  wymiany informacji i omówienia szczegółów koncertu  (timetable, ridery dla akustyka, perkusja, zdjęcia, cena biletów, inne do omówienia wymagające wspólnej decyzji)
  3. Wykonamy grafiki pod szyldem MIAZGA w postaci poziomego banera wydarzenia, grafiki typu „kwadrat” oraz „pion” do publikacji w social mediach. 
  1. Założymy wydarzenia na Facebooku z krótkim opisem występujących zespołów, udostępnimy je w grupach muzycznych, koncertowych i miejscowych na Facebooku do których należymy (wydarzenie zostanie przez nas udostępnione min. 60 razy, co szacunkowo powinno pozwolić dotrzeć z informacją do ok. 15-20 tys osób)
  2. Opracujemy i opublikujemy artykuł reklamujący wydarzenie na naszej stronie internetowej oraz grafiki reklamujące koncerty (średnio 5 tys odwiedzających w miesiącu, 1,5 tys subskrybentów). Udostępnimy Wam materiały w formie informacji prasowej do rozpowszechnienia u Waszych Patronów medialnych – przykłady

23 września Rockowe zakończenie wakacji w Łodzi

Pożegnajmy wakacje na wesoło – tańcem, śpiewem i zabawą! Z głośników popłynie najlepsza rockowa muza, duży parkiet będzie czekał na Wasze wygibasy, a bar będzie bardzo dobrze zaopatrzony.…

Oceń ten wpis:

  1. Rozpowszechnimy grafiki, wydarzenia, artykuły w naszych social mediach – strona i grupa na Facebooku, strona na Instagram, zakładka Społeczność na kanale YouTube (łącznie ponad 11 tys obserwujących) 
  2. Przygotujemy grafiki plakatów w formacie A2 lub A3 w pliku *.pdf i przekażemy Wam do ewentualnego wydruku i rozwieszenia, przynajmniej w klubie i jego bliskiej okolicy.
  1. Dostarczymy na każdy koncert 150 szt opasek typu Tyvek na rękę z grafiką  MIAZGA dla przybyłych gości i publiczności 
  1. Udostępnimy reklamy w postaci banera reklamowego 300x150cm do powieszenia na scenie oraz Roll-up do ustawienia w klubie w celu promocji imprezy pod szyldem MIAZGA (na zdjęciu wzór z 2023r, na kolejny rok przygotujemy nowy, nieco inny)
  1. Umożliwimy promocję Uczestników w audycji “Muzyczna Środa”, zapewnimy promocję audycji w wydarzeniu, na naszym kanale YouTube, stronie internetowej, w social mediach – przykłady
  1. Zapewnimy reklamę koncertu w INNE.RADIO podczas trwania Listy Przebojów TOP30 WaszaMuza – przykłady audycji

  1. W  miarę możliwości będziemy uczestniczyć w organizowanych przez Was Wydarzeniach wspierając Was organizacyjnie. Zastrzegamy sobie bezpłatne wejście na każdy koncert do 4 osób o których poinformujemy przed wydarzeniem.
  1. Wszelkie czynności wykraczające poza zakres zaprezentowanej propozycji należą do obowiązków uczestników, jednak w miarę naszych możliwości będziemy starać się pomagać organizacyjnie przy wydarzeniu.
  2. Za powyżej przedstawione działania pobieramy opłatę od każdego uczestnika za jedno wydarzenie/koncert w kwocie 75 zł na min. 2 miesiące przed imprezą. Pieniądze zostaną przeznaczone na opłacenie aplikacji, pokrycie kosztów wydruku opasek, wykonania banera, roll-upu jak również za poświęcony czas i włożoną pracę w przygotowania Waszego wydarzenia co przeznaczymy na rozwój naszego projektu Polska Muzyka alternatywna.

Więcej pytań:


Kto może przystąpić do projektu?

Do projektu może przystąpić każdy polski zespół muzyczny wykonujący szeroko pojętą muzykę alternatywną od rocka, przez punk po metal i ich wszelakie odmiany.


Jaki jest termin zgłoszenia zespołu?

Nie ma ograniczenia czasowego aczkolwiek im szybciej otrzymamy więcej zgłoszeń tym szybciej będzie można utworzyć Składy koncertowe i realizować wspólne granie.


Czy zgłoszenie gwarantuje występy na żywo?

Zgłoszenie nie gwarantuje udziału w przedsięwzięciu, szybkiego utworzenia Składu koncertowego i realizacji Wydarzeń. Może to nastąpić w ciągu miesiąca ale także za pół roku albo wcale. Wszystko zależy od tego ilu uczestników zgłosi się do projektu, w jakim przedziale czasowym, z jakich regionów Polski, rodzaju muzyki jaki tworzą i możliwości ich połączenia w Składy koncertowe wg. zasad zapisanych w Propozycji pkt.1


Ile koncertów zagram?

Wszystko zależy od tego z jakich rejonów Polski zgłoszą się zespoły i możliwości ich połączenia w Składy koncertowe. Zasada jest taka, że jeden zespół u siebie organizuje koncert pozostałym po czym następuje zmiana. Przewidujemy, że każdy powinien zagrać przynajmniej 3 koncerty w tym jeden u siebie.


Jakie są konsekwencje rezygnacji?

Wszystko zależy od chwili, kiedy nastąpi rezygnacja. Jeśli jeszcze nie przydzielono Was do Składu koncertowego, nie ma żadnych konsekwencji. Po utworzeniu Składów koncertowych rezerwowane są kluby, terminy koncertów więc akceptacja Składu koncertowego oznacza  zobowiązanie wobec pozostałych. Rezygnacja nie będzie w porządku wobec Lidera, który w imieniu wszystkich występujących, a więc Was także, zawarł umowę z klubem. Rezygnacja może nawet spowodować konieczność rezygnacji z koncertu. Konsekwencje mają zatem znaczenie moralne. Natomiast jeżeli wpłacona została opłata np. za klub, reklamę oraz opłata dla Redakcji PMa za przygotowanie czynności jak w Propozycji, rezygnacja z przyczyn Uczestnika jest jednoznaczna z utratą wpłaty. Uczestnik ma natomiast prawo na własną rękę znaleźć zastępstwo a poniesione koszty rozliczyć z zastępującym.


Kto jest Organizatorem koncertu?

Organizatorem koncertu jest cały Skład koncertowy a Liderem odpowiedzialnym za organizację zespół muzyczny pochodzący z miejscowości w której organizowany jest koncert. Lidera wyznaczymy przy łączeniu zespołów w Składy koncertowe. Zasada jest taka, że Wy organizujecie występ pozostałym, pozostali organizują koncert Wam. Redakcja PMa nie jest odpowiedzialna za organizację. Możemy zaoferować naszą pomoc, wsparcie ale koncert musicie zorganizować sami.


Kto pokrywa koszty organizacyjne?

Wszelkie koszty organizacyjne m.in. dojazdu, wyżywienia, napoi chłodzących i innych, klubu, akustyka, biletera oraz pozostałe jakie wystąpią np. wynajem perkusji czy koszty o których wspólnie postanowicie jak dodatkowa reklama, nagranie śladów czy sesja zdjęciowa, pokrywa Skład koncertowy solidarnie. Redakcja PMa nie partycypuje w kosztach i przychodach, naszym zadaniem jest wyłącznie pomoc organizacyjna w zakresie opisanym w Propozycji.


Kto prowadzi sprzedaż biletów?

Przedsprzedaż biletów np. na platformie evently.pl lub podobnej prowadzi Lider składu koncertowego. Sprzedaż biletów na bramce prowadzi bileter a jeśli takiego nie ma, bramkę obsługują zmiennie pozostali uczestnicy Składu koncertowego.


Jaki jest podział z biletów?

Jeżeli klub nie partycypuje w przychodach z biletów, całkowity przychód dzielony jest  po równo na każdego uczestnika Wydarzenia. Redakcja PMa nie partycypuje w podziale przychodu.


Jakie są gwarancje powodzenia i zwrotu kosztów?

Nie ma żadnych gwarancji, że zwróci się koncert, że przyniesie zysk a publiczności będzie po brzegi. Każdy koncert, klub, miejscowość, okoliczność jest inna. Jest takim samym ryzykiem jak każdy inny koncert bez szyldu Miazga. Powodzenie głównie zależy od zaangażowania uczestników, zaproszenia znajomych, fanów na koncert, reklamy, rozpowszechnienia i nagłośnienia wydarzenia. Możemy jedynie zapewnić, że zrobimy co w naszej mocy aby rozpowszechnić imprezę i przyciągnąć fanów na Wasz występ w ramach Propozycji opisanej na wstępie.


Czy konieczne jest ponoszenie kosztów reklamy?

O tym zadecyduje wspólnie Skład koncertowy. Powodzenie Wydarzenia jest zależne od tego, ile osób się o nim dowie oraz w jaki sposób zachęcimy te osoby do udziału w wydarzeniu. Osobom, które Was znają wystarczy informacja o koncercie w postaci graficznej lub przez zaproszenie. Zupełnie inaczej jest zachęcić ludzi, którzy pierwszy raz słyszą o zespole. Z pewnością bardziej zachęcające od grafiki będą nagrane przez Was filmiki z zaproszeniem na koncert i kawałkiem Waszej twórczości szeroko rozpowszechnione na stronach i w grupach na social mediach. Podobnie jest z reklamą na papierze, plakaty nie przyciągną publiczności, zupełnie inaczej, kiedy przed koncertem wręczycie komuś ulotkę i osobiście zaprosicie na koncert. Do tego nie są potrzebne inwestycje, można to zrobić we własnym zakresie, wystarczą chęci i zaangażowanie. Z doświadczenia wiemy, że reklama płatna jak np. plakatowanie, wykupienie reklamy na Facebook Ads nie zwraca się i nie przynosi specjalnych korzyści.


Co należy do obowiązków Lidera składu koncertowego?
  1. Zawarcie umowy z klubem, ustalenie ceny, terminu, kosztów akustyka i biletera jeśli możliwe, z akustykiem wszelkich szczegółów związanych z koncertem w tym dostarczenie riderów technicznych, zapewnienie konsultacji z managerem klubu i  akustykiem pozostałym uczestnikom, dopilnowanie terminowego timetable w tym sprawnego przeprowadzenia prób oraz rozliczenie finansowe zgodnie z zawartą umową w tym złożenie reklamacji w przypadku niewywiązania się klubu z umowy i negocjacje prowadzące do rozwiązania korzystnego dla całego Składu koncertowego.
  2. Prowadzenie przedsprzedaży biletów
  3. Na dwa tygodnie przed koncertem dostarczenie do klubu  Roll-upu i ustawienie w widocznym i bezpiecznym miejscu np. na sali przy barze  a nie przy samym wejściu do klubu. Roll-up dostarczy PMa.
  4. W dniu koncertu, montaż na ścianie za sceną banera reklamującego projekt MIAZGA, jeśli niemożliwe na ścianie bocznej sali koncertowej o ile będzie  taka możliwość 
  5. Prowadzenie Wydarzenia, w tym powitanie gości, publiczności, zapowiedzi poszczególnych występów oraz podziękowanie i pożegnanie publiczności. Prowadzącego wesprze przedstawiciel PMa o ile będzie uczestniczył w Wydarzeniu.
  6. Po koncercie demontaż banera i Roll-upu i ich wysyłkę na kolejny koncert na wskazany przez PMa adres. Koszty wysyłki są kosztami organizacyjnymi Składu koncertowego. 

Co należy do obowiązków pozostałych uczestników koncertu?
  1. Czynne rozpowszechnianie informacji o Wydarzeniu w tym, udostępnienie Wydarzenia na własnych stronach i na fanpage, umieszczanie postów z grafikami pion i kwadrat, rolki i relacji na profilu artystycznym w social mediach jakie posiada (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, Twitter itp.) oraz w grupach muzyczno-gatunkowych np. “Punk Rock Polska” czy “Polski Death Metal”, grupach informujących o wydarzeniach np. “Hurtownia koncertów” czy “Koncerty w Polsce” i miejscowych dla wydarzenia np. “Koncerty w Krakowie” czy “Mieszkańcy Krakowa” na Facebooku. Każdy Uczestnik powinien udostępnić Wydarzenie w co najmniej 30 grupach.
  2. Jeśli nie ma biletera obsługę bramki na koncercie i wydanie opasek typu Tyvek na rękę z grafiką MIAZGA
  3. W miarę  możliwości, udzielenia pomocy Liderowi we wszelkich sprawach związanych z Wydarzeniem.


Odkryj więcej z Polska Muzyka alternatywna

Zapisz się, aby otrzymywać najnowsze wpisy na swój adres e-mail.

Dodaj komentarz